- Przeprowadzając wdrożenie u klienta VESCOM Sp. z o.o. sp.k. usług telekomunikacyjnych dostarczanych w technologii VoIP otrzymaliśmy zadanie skutecznej i pełnej integracji klienckiej platformy Microsoft Lync z operatorską usługą głosową opartą o protokoły SIP/RTP. W tym celu wykorzystane zostało urządzenie GW Patton SN4528, pracujące na styku sieciowego środowiska operatorskiego i klienckiego w konfiguracji realizującej konwersję protokołów UDP <>TCP warstwy transportowej sieci IP. Skuteczność integracji została potwierdzona przeprowadzeniem szeregu testów poprawności wymiany komunikatów sygnalizacji SIP jak i prawidłowego zestawiania strumienia głosowego – powiedział Jacek Kowalski, Administrator Usług Głosowych w firmie Toya Sp. z o. o.
- Jako integrator usług IT wymagamy od oferowanych rozwiązań przede wszystkim wysokiej jakości usługowej, elastyczności konfiguracyjnej, stabilności działania, a także bezpieczeństwa użytkownika. Integracja platformy Microsoft Lync z operatorską usługą głosową przy wykorzystaniu urządzenia GW Patton SN4528 spełnia wymienione założenia – podsumował Wiktor Wesołowski, Prezes Zarządu w firmie VESCOM Sp. z o.o. Sp.k.
- Inżynierowie z Działu Wsparcia Projektów KONTEL po rozpoznaniu założeń planowanego wdrożenia doradzili i dobrali rozwiązanie marki Patton, znajdujące się w ofercie dystrybucyjnej. Patton Electronics to jedno z największych przedsiębiorstw informatycznych na świecie, cenione za jakość, trwałość i funkcjonalność rozwiązań, które chętnie wybierane są przez przedsiębiorstwa i instytucje na całym świecie – ocenia Paweł Sikorski, Product Manager marki Patton w KONTEL.
Brama Patton SN4528 posiada rozbudowane funkcje sieciowe, łącząc w sobie właściwości bramy i routera. Dzięki tym funkcjom urządzenie łączy się bezpośrednio z operatorem / dostawcą usług VoIP poprzez zestawione tunele VPN lub za pomocą VLAN-ów. Dodatkowo bramka umożliwia konwersję protokołów UDP<>TCP. Protokoły TCP i UDP to dwa protokoły warstwy transportowej TCP / IP. TCP ustanawia połączenie między komputerami przed przesłaniem danych a przesyłane pakiety sprawdza pod kątem błędów co powoduje że przepływ owych pakietów jest wolniejszy niż podczas stosowania protokołu UDP.
Protokół UDP z kolei przesyła dane bezpośrednio do urządzenia docelowego bez sprawdzania, czy system jest gotowy do odbioru, czy nie. Nie sprawdza pakietów pod kątem błędów dzięki czemu pakiety płyną szybciej ale może powodować utratę niektórych pakietów. W przypadku użytkowników VOIP protokół UDP zapewnia lepsze wrażenia użytkownikom, ponieważ pozwala im cieszyć się nieprzerwaną rozmową w czasie rzeczywistym bez żadnych opóźnień. Błędy, takie jak utrata pakietów, mają niewielki wpływ na jakość połączenia i zwykle pozostają niezauważone. Konwersja protokołów ma na celu umożliwienie użytkownikom prowadzenie połączeń wysokiej jakości przy jedoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. |